Sunday, March 28, 2010

Kurniaan atau kebetulan??

Aku dah kembali normal.. Yeyeahh~
Aku dah ada mood nak tulis blog lagi yoo...


mimpi hanyalah mainan tidur sahaja..

Aku ada satu cerita yang kadang-kala buat aku banyak berfikir. Aku keliru. Adakalanya buat aku rasa macam takut pon ada. 


Baru-baru  ni aku telah dikurniakan satu benda yang dipanggil deria ke-6. Aku dapat tahu perkara-perkara yang akan berlaku sebelum perkara tu berlaku dengan hanya mendapat mimpi. Paham tak maksud aku? Aku ni dah kira macam psikik!! Ceewaaahh~


Ohh God... 


Aku sangat takut. Korang mesti tak percayakan??? Tapi sebenarnya aku pon tak berapa nak percaya sebab aku confuse sama ada benda ni 'kurniaan' atau 'kebetulan'.. 


Biar aku citer dari mula sampai abis. Aku buat ujian ni dalam masa 3 hari berturut-turut. 


Hari yang pertama. 


Aku mimpi yang aku dilamar seorang lelaki yang memang aku tak kenal. Dia sebut nama dia tapi aku tak berapa nak dengar. Dia sebut nama saya *&%^&$&% bin Dato' Y (Y tu aku tak ingat la nama dia). Dia kata, "tolong nikahi saya. InsyaAllah saya akan cuba sedaya upaya saya untuk membahagiakan awak".. (kalaulah relitikan best.. huuhu). Lepas dia cakap mcm tu, ayah dia iaitu Dato' Y datang untuk bawa rombongan masuk meminang tapi aku menangis sebab aku tak nak kawin. Bila anak dato' tu tanya apa kekurangan dia, aku cakap aku masih menunggu seseorang. Huwaaaa... giler. Klo realiti, memang confirm aku tak tunggu dah.. Kawin terus.. kihkih.. Tetiba aku terjaga.. Belum pukul 4am. Wowww.. Pagi-pagi masa nak breakfast, aku citer benda ni kat ibu aku. Ibu aku ckp, ntah2 nak kawin dengan anak dato' tak??? Aku cakap la anak dato mana pulak yang nakkan anak ibu ni?? Huhuh.. Mimpi slalunya terbalik. Aku bertolak pi keje dalam kul 8am. Mcm selalu, aku dengar hotfm. Tetiba, fafau & FBI cakap yg hotfm arini ada tetamu undangan dalam studio. Nak tau sapa????


Dato' Yusoff Haslam & anaknya.. Terkejut aku!!!!!!


Hari kedua.


Aku mimpi yang aku buat segala aktiviti dengan mak usu aku. Best... Aku pergi masuk hutan dan buat segala aktiviti mcm jungle tracking. Kira terubat sikit rindu aku kat mak usu.. Tetiba, keesokkan harinya, mak usu aku call mak aku.. Ada benda yang nak diborakkan.. Aku teringat yang malam tadi aku baru je mimpi dia.. Hmmm... Pelik!


Hari ketiga.


Aku bermimpi yang aku pergi ke satu tempat ala2 istana english. Aku dengan beberapa member ternampak satu kawasan perkuburan yang sangat malap dan lama!! Macam rumah hantu pon ada. Huhu.. Tetiba keesokkan harinya, aku nampak ayah aku bukak discovery channel. Aku tanyalah ayah aku, "ni kisah apa yah??".. Ayah aku jawab dorang tengah korek kubur lama!!!


Ohhh noooo... Apa ni??? Semua yang berkaitan dengan mimpi aku akan kuar pada keesokkan harinya..... Hmm..


Nota yg keluar dari otak: Aku rasa bahasa aku mcm tunggang terbalik sebab otak aku masih belum stabil utk tulis entry dengan ayat yang lebih sedap.. Sorry guys!

No comments:

Sharing is Caring

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...