Monday, April 5, 2010

Kehilangannya.. o(╥﹏╥)o

Aku mengambil masa yg agak lama untuk ambil mood nk post kan entry aku kali ni. Masuk ni dah 4 hari arwah Mior Ahmad Fuad B. Mior Badri atau lebih dikenali Din Beramboi meninggalkan kita dan dunia yang fana ini. 

Pada hari isnin bersamaan 29 Mac 2010, aku dapat berita yang menyatakan abg din sakit terlantar di hospital. Itu pon member baik aku yg kabarkan. Aku agak terperanjat sebab takkan tiba-tiba dia sakit. Member aku cakap dia demam dan doktor suspek ia berkaitan dengan kencing tikus. Tapi bila di reseach balik, rupa-rupanya dia terkena demam denggi berdarah. Tapi keadaannya ketika itu agak kritikal hingga dimasukkan ke wad ICU. 

Pada 2 april 2010, perkara yang tidak dijangka telah berlaku. Perkara yang tidak diingin oleh semua golongan manusia tetap berlaku. 12.30am, Allah telah menjemput abg din utk bersama dengan-Nya. Ya Allah.. Kau lebih menyayangi orang yang kami sayangi. 

Masa pagi tu dalam pukul 7.30am, ibu aku call dan cakap yang din beramboi dah meninggal. Aku macam tenang sebab mungkin aku tak percaya. Aku lari dan terus terjah bilik akak aku dan akak aku cakap benda yang sama. Member dia yang call bagitau abg Din dah takde. Aku tak nangis. Tak tahu kenapa aku tak boleh nangis. 


Aku halfday. Amik MC sebab sakit perot. Arini memang takde mood nak kerja. Tak tahu.. 

Malam aku tengok berita. Abg Din dah selamat dikebumikan. Asal lak tetiba perasaan sebak tu muncul dalam hati aku? Ehh.. aku tak boleh tahan. Aku lari masuk bilik. Nangis sepuas-puasnya. Sebak betol hati aku. Aku dah tak bleh jumpa din beramboi. Aku dah tak boleh dengar suara dia dan jadi tukang ketawa pada lawak-lawaknya. Aku tak boleh tahan bila fikirkan keadaan Pak Nil yang terpaksa meneruskan hidupnya tanpa rakan seperjuangannya. Aku sebak bila fikirkan abg Afdlin Shauki tanpa teman karibnya untuk muncul dalam segmen SPONTAN.. Hilangnya dia seperti hilang ahli keluarga. 

Macam biasa aku pi keje, Selalunya Pak Nil dengan abg Din selalu temankan aku dalam kesesakkan lalu lintas. Selalu buat aku tersengih-sengih sorang2. Selalu buat aku kelihatan macam orang kurang siuman sebab ketawa tanpa sebab. Tapi kenapa arini dorang semua takde dengan aku? Aku sorang2?? 


Tengok Anugerah Bintang Popular... Aku nangis!
Tengok MELODI.. Nangis sampai tersedu2.. 
Riuh pagi di ERA dah tak dengar keriuhan suara dia. Suara 'shasha', watak abg din dlm DRAMA SEBABAK.. Sedihnya tak terhingga!


Arwah yang menghidupkan 'drama sebabak'..


Dia buat lawak adalah untuk melihat orang ketawa. Dia suka melihat bila orang happy..
Walaupon dalam keadaan susah mana sekalipun, niatnya hanyalah untuk melihat orang senang hati.


Arwah penah berpesan, "Kalau kita menangis dan sedih sekalipon, takkan boleh menyelesaikan masalah". 


Astaghfirullah al-azim.. Sunyi~


Arwah adalah orang yang telah membuat ramai orang ketawa disepanjang hayatnya tapi dalam masa yang sama, dia telah membuat ramai orang menangis semasa pemergiannya.


Semoga rohnya dicucuri rahmat oleh Allah.. Aminn~


~Al- Fatihah~





No comments:

Sharing is Caring

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...