Monday, May 4, 2009

Takde maknanya nak kongsi...

Bab kongsi mengongsi ni mmg bukan style aku. Ntah la. Ibu aku dlu slalu ajar utk bkongsi ngan adik-bradik aku yang lain. Tak kesah la apa barang sekalipon. Tp tak bleh ar. Aku suka klo aku punya sesuatu jadi milik aku sendiri. Sian ibu aku sebab tpaksa mendidik aku yang keras kepala ni.

Tapi aku ada satu citer yang aku akan ingat sampai bila2. Bila ingat balik kes ni, memang aku tak dpt bayangkan betapa buruknya perangai aku. Masa tu aku kat skola tadika. alaahhh.. Klo time tadika tu jangan la korang kata aku ni budak baik. Memang confirm korang penipu. Ada la satu hari tu. Cikgu nak pilih somebody tuk menyanyi ms 'hari penyampaian hadiah'. Cikgu pun beriya2 umumkan bhw petang tu akan ada satu audition utk kami sertai utk pilih suara sapa yang sedap. Nnt leh nyanyi ms hari yang paling bsejarah buat kitorg. Ok.. Aku pon get ready la. Tup tup nama aku naik. Pehhh.. Bangga seh bila cikgu sebut nama aku yang bakal menyanyi time amik hadiah. Aku ingat nama aku sorang je.. Jap lagi cikgu panggil nama sorang lagi. Seingat aku nama budak ni ZAIDAH. Klo tak silap aku ar. Tp aku tak kesah sgtla sb budak yang bakal dgandingkan dengan aku ni memang baik. Aku suka kawan ngan dia. So, aku maafkan. Tapi yang buat aku takleh nak trima dia jd partner aku sbb ms latihan dia dh buat taik. Bukan apa, aku ni kan kira buat latihan dengan profesional. Tetiba aku naik angin sbb bila dia bukak mulot je dah leh buat aku hilang mood. Makk aii.. suara dia tak bleh blah. Tak sedap siot. Tapi disebabkan dia baik, aku tetap suka. Cuma muka aku berubah and jadi tak ikhlas la jadinya (tetap tak suka la tu!!) ngeee~

Sampai la hari yang dinanti2kan. Aku dengan baju kuning diraja dah siap sedia utk menaiki pentas. Aku kena amik hadiah dlu baru turn aku nyanyi. Kebetulan aku dapat tmpat pertama dlm kelas time tu. Diikuti dengan zaidah yg dpt no.2. Tu sbb aku kena nyanyi ngan dia. Kira persembahan dari pelajar cemerlang ( eehhwaaahh.. perasan lak aku)

Skrg berkumandanglah lagu 'janji manismu-aishah'. Aku dengan penuh perasaannya menyumbangkan suara yang merdu ini dengan semangat dan begitu juga zaidah yang menyumbangkan lagu dengan suara yang memang sedia sumbang (isshh.. jahatnya aku. wakakahh) Jap lagi aku kena kongsi mic. Waahh.. Ni yang buat aku benci nih. Dah la kongsi lagu. Kena kongsi mic lagi. Aku pon tpaksa la pegang mic dan arahkan mic tu dok tgh2 antara kitorg supaya ke2-2 suara kitorg dpt dengar.

Ehh..lagu aishah ni panjang. Naik lenguh ketiak aku dok pegang mic tu. Apa lagi, dengan secara tak sengajanya, tetiba je mic tu leh menuju ke arah mulut aku sorang. Kesian zaidah. Suara dia terus tenggelam. Alaa..Sori la zaidah oii... Tapi serius time tu memang aku tak perasaan. Tgk la.. Dalam keadaan secara tak sengaja pon bleh buat aku tak nak berkongsi. Apa ntah lagi time aku sedar..

Apapon, aku ttp tak leh kongsi dengan apa saja benda yang jd milik aku tp tgk situasi. Klo terpaksa, aku tpaksa gak la redha sb segalanya dlm dunia ni kita tetap kena kongsi. Kena kongsi ibu, kongsi ayah, kongsi kakak, kongsi adik tapi.. aaaiiipppp.. jgn nk kongsi bf/suami. Klo aku dpt tau, abis laa..!!!

No comments:

Sharing is Caring

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...