Friday, November 7, 2008

Teringin nak makan....


Perot aku ni teringin nk makan mee hoon tomyam kat JJasco bukit tggi. Alaa.. Sebelah TGV tu. Aku syorkan korang mkn kat situ. Nama kedai tu aku tak brapa ingat la. Ehh.. Kedai?? Ingat kedai runcit ke?? Apa la ko ni ‘er yang cantek’.. Restoran laa.. Weehh.. Sedap seh.. tomyam tu free daging salai. Peehhh.. Memang meleleh haliur wa cakap lue. Ehh.. baru aku teringat. Citer pasal mkn ni kan, aku rasa dh memang jenis badan la aku ni. Korang taukan aku demam teruk?? Selepet abis seh. Tak bleh bangun. Tp yg peliknya, fmily aku yg sakit smua tak lalu mkn. Aku je sorang bleh telan mcm2. yang lagi tragis, nk yg mahal2 je lak tu tekak ni. Air masak takleh telan. Nak air aiskrim soda. Hampeh.. Tekak ‘jin’ tol aku ni.

Pastu kan akak aku leh tak slera mkn smpai skrg. Korang bayangkan betapa susutnya badan kita klo kita x mkn utk beberapa hari ini kan plak 2 mggu. Aku?? Naik 2kg. Bleh?? Giler malaun ar aku ni. Lepas baik dari demam, aku “qada’” mkn korang tau. Aku mkn je apa yang aku rasa aku nk mkn. Tula kesudahannya naik 2kg. pastu mengamuk ckp badan dah gemok. Pstu melalak nk kuruskan balik. Nk diet!! Fmily aku dah naik bosan bila dengar aku kata tak nk mkn nasi. Bkn fmily je, smpai ‘officemate’ aku pond ah mls nk dengar perkataan ‘diet’ dari mulot aku.

Kata nk mkn epal je ptg. Tp bila dah petang, muka aku gak yang terconggok kat kantin. Apa ada dlm mulot?? “KUEH”!!!!.. Hancus sgl plan nk kurus. Korang bg la aku apa2 tips pon gerenti aku tak ikut. Takde disiplin. Pastu sedih bila orang ejek gemok. Nangis bila orang ckp aku tak larat nk bawa beban badan.. sapa yg ckp mcm tu?? Kuang ajau kan orang yg ckp tu?? Nk tau sapa??? Meh sini aku bgtau.

Nama dia…………..”azmer awalluddin”. Mamat sengal kat opis aku. Tp dia baik seh.. Jgn kutuk dia. Oohh..smbung balik citer. Pastu bila nk bli baju, tension takde saiz. Dah kena pi bli baju kat………………tempat wanita pregnant.!! Lahabau betol.. Lagi??? Ngadu kat ibu aku, ngomel sorang2 bila tgk photo sndri yang ada spare tayar cap SIMETYRE and tilam DUNLOP. Pstu mengomel ckp “ gmbar si polan cantek je dlm Friendster. Aku??” … aku dah stat tak bsyukur dengan apa yang Tuhan bg kat aku. Ya Allah.. Astagfirullah al-azim..!!! Smoga aku dapat kurus 1 ari nnt. Tp aku ada niat jahat lepas kurus.. nk tau apa dia niat aku tu??? To be continued…… aku nk blah dah… lain kali la korang baca apa yang aku nk citer kan.. cau..

No comments:

Sharing is Caring

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...