Wednesday, August 5, 2009

Umpan


Kereta idaman..


Awal tahun pcik saya pernah cakap ngan anaknya, " Kalau gegirl pas lesen keta, ayah akan belikan gegirl keta". Terbuntang jugak la mata saya bila dengar dia ckp dengan ank dia mcm tu. Biar betul org tua nih?! Waahhh.. hebat. Klo mcm tu saya pon nak. Umpan nmpak..??!!


Saya tanya la pcik sy sama ada btol ke dia akan mengotakan janjinya? Pcik saya dengan confiden nya menjawab 'YES'.. Isshh.. saya plak risau. Mcmana klo dia tak mengotakan janjinya?? Berdosa tau klo menipu anak. Yang si anak ni pon bersungguh2 belajar. Ujian yg pertama, FAILED. Ujian yang kedua, pas.

Minggu lepas selepas dapat lesen.
Apa lagi.. Si anak ni tuntut apa yang dijanjikan. Tak sampai seminggu, keta yang dijanjikan tiba di rumah.. Yang peliknya, siap dibawa naik lori lagi. Anaknya melonjak kegembiraan tetiba jadi lemah gemalai je pergerakkannya.



Inilah kereta yang dimaksudkan..


Adakah ayahnya menipu?? Bagi saya takk... Ayahnya memang mengotakan janjinya utk belikan dia kereta. Tapi................. tak boleh digunakan utk dibawa pi pasar, pi zoo, pi muzium tapi hanya boleh digunakan time ngantok je.

KATIL KERETA!!!!

Merah mak nyah lagi. Hahhh.. amik ko. Ayah dia siap belikan katil ferrari.. Huhu.. Kesian la cousin aku yg bucuk ni....

Nak nangis tak bermelodi pon tak tak bleh dah.. Takpa la. Atleast ayah dia mengotakan janjinya cuma tak di describe kan dengan lebih lanjut. Kasihan dong...!!

2 comments:

miza said...

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHA..

*kesat air mata*

oh my god, sungguh cool pakcik ko leh gurau dengan anak dia camtu! betuah seh sepupu ko. hehe

Eirfy Oth said...

tau takpe..masalahnya, aku pon siap tunggu keta apa yg bakal dtg parking kt depan umah dia.. hampehh..!!!

Sharing is Caring

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...