Wednesday, August 12, 2009

Terkejut Mak Nyahhh!!!

Tengah enak makan kat cafe, tetiba ada sorang makhluk Allah ni lalu. Dia ni foreign worker. Bila saya terpandang muka dia, saya teringat plak kisah dia. Citer dia mcm nih...

"Yehhh... Minggu depan sy balik juga Nepal. Tak sabar juga ada. Saya mau jumpa my wife. Itu lahir baby. Saya suka. 'Boohot' ('sangat' dlm bhs hindi) suka," ujarnya. Bila saya tgk riak keriangan dia tu, saya plak yang terasa nk terloncat2 lebih. Hehee.. Yela... org tgh gembira. Saya tanya dia, "sudah brapa lama u takda balik??,"........... "Eerrmm.. sudah dua tahun saya takda balik. Tu isteri saya lahir jugak. Saya mau tgk anak saya".......

Terperanjat.. Tolong tenangkan daku!!

"Oh my Goddd!! May God bless u my friend,".. Saya bg semangat kat dia. Dengan perasaan gembira, dia terus blah.

Tapi bila dengar dia ckp, hati saya yang tak gembira nih.. Kesian.. U all perasan tak???

Dia dah lama tak balik. Dah 2 tahun men!!! Tetiba isteri dia nak bersalin plak. Mana datangnya anak tu?? Huhuu.. Tak sanggup sy nk tanya dia apa2 lagi.


Shut up!!!
Just diam jela. Nnt hati dia susah plak..

Note: Pengetahuan mngenai2 perkara2 sebegini penting utk dipelajari. Bukan untuk menguningkan otak or what else tapi utk menyelamatkan diri daripada perkara2 yang tak diingini berlaku dan ditipu hidup2.. lagi satu, klo saya yang salah paham ke, itu saya tak pasti. Maklumlah. dorang ckp agak berbelit2 skit. Takut saya plak yang bengong nk translatekan bhs yg dorang guna. Hanya Allah yang tau kisah sbenar.




No comments:

Sharing is Caring

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...