Wednesday, December 29, 2010

Aku budak bukit!!

Semalam aku pi medical check up. Appointment pukul 8am...


Sampai turn aku masuk bilik treatment. Masuk je bilik tu aku nampak ada 10 orang doctor yg tengah check pesakit... Aku dapat Dr. Rabiatul Adawiah. Aku cakap dada aku sakit lepas 2 hari balik rumah. Aku takut mungkin ada luka dalaman sebab masa aku jatuh tu, tangan, muka & dada yang temu tanah dulu. 


Doctor hensem mcm ni?? Pergghh~


Doktor check dada dengan menggunakan stethoscope. Doc cakap, "Dada okay takde apa2 bunyi yang mungkin dari lelahan asma. Tapi jantung ni agak laju sikit. Napa laju ni??? Takut??". Gulp!! Aku punya jantung makin laju. Mesti ke aku nak kena jawab soalan Dr. Rabiatul ni?? "Hehee.. Berdebar sebab takut x-ray saya tak okay. Nanti doc suruh saya buat operation. Saya tak nak!!". Aku tipu sebenarnya..


Inilah stethoscope.


Aku tipu doktor tu & jawapan yang sebenarnya....
Aku berdebar sebab terkena panahan mata Dr. Omar!!! Dah dia asik jeling-jeling. Makin tak senang duduk la aku. Ohh.. untuk pengetahuan semua, Dr. Omar merupakan doctor yang handle kes aku ni. Dari mula sampai aku stabil, dia yang pantau kesihatan aku masa kat hospital. Jadi, hati aku sudah kat tangan dia. Dah tak boleh amik balik. Tu yang asik berdebar tu bila mengadap dia. Cehhh.. Nanti aku ceritakan kisah Dr. Omar.


Tengah syok2 borak dengan Dr. Rabiatul tu, tetiba aku nampak pakcik yang tukang simen tangan aku tu lalu sebelah aku. Bleh pulak dia brek dan undur. Nak tau dia cakap apa???


"Woi budak jatuh bukit, budak jatuh gaung!! Tangan ko dah ok ke??? Budak bukit betol ko ni", pakcik tu cakap dengan nada yang kuat. Aku hanya mampu sengih macam kerang busuk. Aduhhh.. Semua dlm bilik tu pandang aku dan semua tau aku jatuh bukit!! Dr. Omar pandang & senyum je.. Wallauwehhh.. Malu aku. Malu!!!!


Jiwa bercampur-baur!!


Nota kaki::: Bangga gak la sebab aku ada 'trademark' kat Hospital Kajang tu.. Huhuu.. Budak bukit pon budak bukit laa.. Janji aku famous!! Korang ada??

No comments:

Sharing is Caring

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...