Saturday, July 9, 2011

Takde kena-mengena dengan FAMILY

Hoihhhh... Lari tema!!

Ehhhh.. tak kisah la. Ni bukan kisah family tapi aku tetap nak cerita sebab terlalu excited dah ni..

"Tangan dah menggeletaq nak taip!!!"

Fuhhhh.. Tarik nafas!! Tahan nafas selama 30 saat memandangkan aku tetiba tersedu-sedu lak. Huwaaahhh.. Biar aku mulakan cerita.

PERKARA NI BERLAKU PADA 2-3 TAHUN LEPAS.

Ada la sorang member ni. Aku kenal dia melalui blog. So, kitorang changed link sesama sendiri, suka sama suka. Dia selalu baca blog aku & aku selalu baca blog dia. Not bad la gak blog dia sebab dia ni suka tangkap gambar. Lawa-lawa lak tu. Aku minat la.

Lagi satu sebab aku suka tengok blog dia sebab..... Ada banyak gambar dia. Muka dia sedap mata memandang.. ^__^

Tapi memang serius. Time tu 2-2 active berblogger. Kalau takde benda nak cerita kat blog, mesti dia buzz aku kat Yahoo Messenger. Lama-lama, aku tengok blog dia macam hambar. Senyap je takde apa2 'new post'. Aku tunggu punya tunggu punya tunggu, tetap takde new post. o(╥﹏╥)o

Nak tengok dia online YM pon dah jarang. Ada 1 day tu, dia BUZZ aku. Dia cakap dia busy sangat-sangat sebab dia ada banyak exam lepas ni. Aku paham & aku tau dia busy macamana. So, aku kata its okay! Kalau ada masa, kita chat. Ada jodoh kita jumpa. 

***Daripada mula-mula aku kenal dia, kitorang memang tak pernah jumpa. Just lebih selesa borak melalui 'alam maya'. Dia study kat Uitm tapi aku tak tau dia Uitm mana. Bodoh kan aku?? Boleh plak kenal dengan orang pastu tak mintak nombor henfon then tak tanya mana dia tinggal or dia belajar kat mana. 2-2 tak penah tanya each other. Sebok borak-borak pasal isu-isu orang lain. @>.<@

Lama-lama, kitorang lost contact. Yahoo messenger dia pun tak pernah nak online dah. Aku dah hilang kawan berborak. Memang terasa betul takde member. Aku follow blog dia tapi bila aku tengok blog dia macam tak berusik, aku mengambil keputusan untuk unfollow blog dia sebab kalau tak, aku asik nak tengok blog dia je. Macam orang gila bertepuk sebelah tangan. Gila gilaaaaa... (Dulu Facebook tak bape nak glamour)

 PADA 08th JULY 2011.

Aku duk belek-belek page Facebook member aku (page budak perempuan). Aku sengaja je klik kat page budak pompuan tu sebab muka budak tu makin lama makin lawa. Berkenan aku tengok. Pastu aku ternampak 'friend list'. Kat page dia ada list untuk 'family', 'old school', 'member Uitm' and 'member HTAR'. Tangan aku rasa macam gatal je nak klik kat 'member HTAR' tu. So, aku klik.

Tengah dok belek-belek, tetiba aku nampak satu nama ni..'_ _ r_aa_inci'. Mata aku terus terpaku kat nama tu. Kenapa aku macam pernah tengok ejaan nama ni & aku macam pernah dengar nama ni. Berdebar gila!!!! Arrow aku dah nak menuju nama si '_ _ r_aa_inci' tu. Bila aku klik... Subhanallah!!! MasyaAllah!! Laillahaillallah!!  Alhamdulillah!! Allahu Akbar!!

Tengok gambar.. 
Memang sah!!!
Memang dia!!! 
Hahhhhh.. Dia dah selamat jadi 'org yg penting' kat Hospital Tengku Ampuan Rahimah, Klang!!!! 
Ya Allah.. Aku tak nak nangis tapi aku kena nangis. Nanti hidung sakit. Rupa-rupanya dia ada berdekatan dengan aku je. 



Apa semua ni?? Kenapa aku kena jumpa dia lagi?? Padahal aku dah tak ingat langsung kot pasal dia. Kan dah sedih!!

Astaghfirullah Al-Azim... Ni kan semua rancangan Allah. Apalah aku ni!!

***Sekarang aku hanya simpan link Facebook dia & aku rasa aku tak nak add dia. Buatnya aku nampak dia dah kawin ke, dah tunang ke, dah punya pacaran ke, kan lagi sedih?! So, diam jela..  o(╥﹏╥)o


No comments:

Sharing is Caring

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...