Wednesday, October 13, 2010

Overseas!!

Semua orang nak pergi overseas!!
Termasuk aku. I wanna go but..............


Bak kata adik angkat aku si Dr. Dokong yang paling manis. Dia merupakan medical student kat Egypt (Time ni la nak amik kesempatan untuk mintak tolong dia kenalkan aku dengan pak2 arab, pak doctor yg senior, pak ustaz untuk cari jodoh. {^_^} ) 


Que: Ko kumpul duit. Paling dekat pon ko kumpul duit untuk pi Australia. Duit kumpul yg ko kumpul untuk beli camera tu ko laburkan utk itu. Camera bila2 bleh beli.
Aku: Aku takut nak gerak bukan sebab tu tapi sebab aku tak fluent in English.
Que: Ni la mentality orang melayu. Kalau ko tak redah, sampai bila-bila ko tak tau english tu kak.


Tiba-tiba aku macam fikir sejenak. 


Que : Tahun depan aku tak balik kak. Cuti aku nak cari keje. Keje kat UK. Aku ada member kat sana. Boleh tumpang rumah dia. Tak pon makcik aku ada gak tinggal sana.
Aku: Ko nak keje apa dik kat sana?
Que: Buat la keje apa-apa pon kak. Aku ingat nak keje petik buah epal. Anggur pon boleh. Gaji lumayan tu kak. 1 jam aku leh dapat berapa pound sterling. Convert Ringgit Malaysia, kita dpat banyak kak. 
Aku: (Dalam otak aku ni dok fikir yg budak ni memang pandai buat duit. Asal la umur dia 20thn. Memang tak sesuai dengan fikiran dia. Fikiran dia maju ke depan. Selama ni yang aku tengok, umur 26tahun pon still ditakok yang lama. Dok merempit, merokok, lepak kedai mamak. Tak teringin nak pikir benda2 yang berwawasan. Tapi tak semua. Hanya sesetengah daripada mereka yang masih tak mau berganjak dari tempat asal untuk lagi maju termasuk aku. ಥ_ಥ )


Woooo.. otak aku ligat dengan perkara2 yang bisa buat aku nak buat target. Tiba-tiba satu inspirasi datang menerpa aku. Tapi aku takut semangat yang berkobar-kobar tu hanya sementara. Huhh~


Fuhh.. budak ni dah berjaya buat otak aku berjalan dengan pantas. Apa yang dia cakap zuuuppp masuk terus dalam otak. Ibu aku pon kurang berjaya nak buat segala perkataan dia masuk dlm otak aku. Budak ni memang ada aura. Segala percakapan dia jelas, terang & nyata. Senang nak faham. Nanti aku akan citerkan kisah budak ni dengan lebih lanjut yea untuk episod yang akan datang.


Apa yang buat aku makin down sekarang ni, member baik aku pon akan meninggalkan aku pd 15hb ni sebab dia dapat offer untuk bekerja di USA. Arrrrrgghhhhhhhh!!! Aku tension. Semua yang baik dengan aku nak pi overseas..  Haa pegi pegi!!











1 comment:

Anonymous said...

aza aza fighting!!
aku doakan ko capai mission ko
amin ..

*dlm ati, aku nk souvenir
v (^o^) v

Sharing is Caring

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...