Saturday, June 13, 2009

Kenapa Ek Aku Takut Naik Motor???


Dulu aku memang jaguh basikal. Pantang nmpak basikal. Tak kesah la yg roda 2 ke roda 3 ke roda 4 ke, smua aku redah. Hidup kat kampung memang ramai geng. Bila berkumpul ramai2, bleh buat grop utk bgaduh ngan budak kpg sblah.

Ms main ngan geng2 kampung, aku la paling gagah. Klo time blumba, asik aku jela yang menang. Mat rempit klo menang bakal dapat $$$$ or gegeirls... klo kitorg??? Handle basikal buruk. Kira tu kitorang punya trofi la klo menang.

Pada satu hari tu, ayah aku belikan akak aku basikal baru. Walaupon basikal dia, aku tetap orang pertama yang merasmikannya. Dah abis turn aku, skrg turn akak aku plak. Itupon setelah 1/2jam memekak nkkkan basikal dia. Heheheee....

Akak aku suruh aku bonceng dia. Terkial2 dia. Aku yang dok belakang dia jadi bengang sbb bw slow giler. Hati aku makin panas. Jap lagi aku jerit, " bawalah laju skit. Mcm kura2". Bila akak aku dengar aku jerit mcm tu, dia tpranjat dan dengan segera dia mengikut perintah aku. Apa lagi, dia bawa selaju yang mungkin.

Time tu aku tak perasan yang aku pakai seluar yang mempunyai skirt (kira gabung 2-2 skali). Bila basikal semakin laju, semakin kembang la skirt aku ditiup angin. Tetiba skirt aku tersangkut kat rantai basikal sampai kaki aku termasuk dalam 'RIM' basikal. Pehh.. time tu hanya Tuhan yang tau betapa sakitnya kaki aku. Kaki aku koyak dah agak bengkok skit. Ayah aku bawa aku pi hospital dan aku dirawat selama 2 bulan. Nasib baik atok aku tokeh ikan haruan. Ari2 aku kena telan ikan tu. Naik muntah aku. Tapi kesannya mmg baik. Kaki aku cepat sembuh dan tiada kesan luka. Mcm letak gamat sehhh...

Semenjak tu, aku takut pada basikal. Tapi bila dah besar plak, aku makin takut dengan motor sbb bila dipikirkan balik, motor lagi laju dari basikal. Btol tak????

Dan semenjak tu jugak, aku tak bcakap besar lagi. Tapi aku telah bertukar. Aku tukarkan 'ckp besar' tu kepada 'besarkan badan'.. Huhuuhuuuuuu.................

No comments:

Sharing is Caring

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...