Monday, December 29, 2008

Azam aku untuk Maal Hijrah 1430Masihi

Selamat menyambut tahun baru Islam kawan². Hmm… Aku dah buat “azam” dah utk menyambut tahun baru Islam ni. Sambil bertafakur di atas sejadah, aku berfikir sejenak. Dengan keadaan hati yang tenang, aku telah berfikir masak² dan ingin mengambil keputusan. Aku ingin menanam azam utk memakai tudung. Maksud aku, aku ingin memakai tudung ke mana aku pi. No ‘on off’. Sblum ni aku kejap pakai tudung, kejap tak pakai tudung. Bila aku rasa nk pakai bju yang ‘ranggi’ skit je dah mula la aku tak pakai tudung. Bila rasa nk enjoy lebih je, mula la aku lupa nk menutup aurat dan mahkota ku (yakni rambutku). Mulai sekarang, aku akan cuba utk menjaga penampilan aku. Aku akan pakai pakaian yang sepatutnya dipakai oleh muslimah. Bantu aku Ya-Allah utk menjaga auratku. Dan aku juga berharap sokongan teman2 supaya jika aku melanggar azam aku tahun ni, aku harap korang menegur aku supaya aku kembali ke pangkal jalan. Dan satu lagi. Aku harap, aku dapat “sesuatu” dengan perubahan aku. Aku berterima kasih dengan ‘IDOLA’ aku. Dia telah mengubah pemikiran aku daripada yang tak baik kepada yang baik. Walaupun dia hanya menyedarkan aku dengan hanya perbuatannya, tanpa berbicara denganku, aku tetap berterima kasih padanya….. SELAMAT TAHUN BARU ISLAM & TAHUN BARU ONGPUTEH.. hehe..

No comments:

Sharing is Caring

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...