Tuesday, December 16, 2008

Rekaan di meja

Ooohh.. Tadi aku borak2 ngan Miza pasal time2 zaman skolah dulu. Topic yang paling hangat diperkatakan adalah topic “HIASAN DI MEJA”. Bukan hiasan yang kena letak pasu bunga ke apa ke, tapi pembalut meja. Style apa dan jenis apa yang kitorang gunakan. Orang kata setiap apa yang kita lakukan atau apa yang kita suka tu melambangkan diri kita sendiri. Aku ni memang peminat kartun. Tp tengok jenis kartun gak ar. Lagi satu, aku minat pada colour. Korang masuk la bilik aku. Memang colour2. Mcm2 colour tu. Bukan tu je, aku pengumpul stationery. Penuh she meja aku. Ms blaja dlu, korang try la bukak aku punya ‘pencil box’. Dah macam poket doraemon. Apa je yang korang nk semuanya ada. Tu sbb aku memerlukan pencil box yang BESAR. Sampai sekarang, memang dah perangai aku suka yang besar2. Mcm lagu PIANKA- MAU YANG BESAR. Hehehe… Aku klo pilih beg pon mesti nak yang besar2. Senang she nak bawa apa je. Payung pon ko bleh masukkan dalam beg. Kan senang?? Ehhh… Dah terlajak plak. Tadi aku citer pasal pembalut meja kan?? Biar aku citerkan pasal kwn2 aku punya dulu. Pelbagai2 jenis yang aku nmpak. Bagi yang Islamic, meja dorangpenuh dengan “mutiara kata” dari pendita. Doa2 yang mudah utk dorang baca sekilas pandang. Bagus loh klo mcm tu tapi aku mintak maaf sbb aku tak brapa nak sedar time tu. Huhu.. Ada yang suka pada abstract bunga. Melingkar2 la bunga kat meja dorang tu. Ada yang lagi classic seh.. Korang nak tau apa corak yang dorang buat?? Dorang amik yang original punya. Memang creative abis. Dorang just guna kulit meja yang sebenar. Tak payah balut. Kan nmpak classic??? Acah2 lama gitu. Hehehe.. banyak la lagi. Aku punya pulak.. Fuhh.. aku punya lagi “grand” sehh… Aku just balut guna pembalut gambar cartoon pastu aku letak tulisan2 yang “baik punyerrrr”….. korang kena tgk sendiri baru korang tau betapa cantiknya aku punya meja. Uuurrmmm… tapi aku nk cakap ngan korang, secantik mana pon meja aku, aku tetap malas belajar. So.. ini lah nasib aku.. hahaha.. Hanya menjadi ‘taukeh cendawan’… Yess…
(info:Bukan aku tak puas hati dengan pencapaian aku, tapi klo aku blajar btol2, aku mesti dah jadi ‘angkasawan wanita malaysia’ yang pertama… hahaha………..)

No comments:

Sharing is Caring

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...