Friday, November 20, 2015

Pengalaman cabut gigi

Dah stanby perkakas dah...

1st time.
Sakit gigi memang seksa. Lobang kecik je tapi impact dia, peerrghhh. Dasyat! Memang mood bleh spoil dari pagi sampai malam. Nak jawab incoming call pon rasa tak larat. Time makan je larat. Haahahhahahaha..

Nekad cabut. Akak aku dah bising sebab aku asik memekak sakit gigi. Kali ni memang takde maaf dah. Jantung dup dap dup dap..

Dia inject bius. Macam rasa gigit semut kemendanya?! Sakit la jugak. Tapi kena gagah. Penat doktor tu suruh lembutkan badan. Tapi ketakutan aku tu melampau2.. Aku 'terkeras'kan badan lak. Takpe.. Semua selamat dah..

Tunggu dalam 20 minit. Dia bagi aku layan perasaan jap. Doktor tanya 'Ada rasa kebas tak?". Bila aku cakap 'yes' je, dia terus cabut dengan rakusnya. Gigi aku tak goyang. Susah sikit nak cabut. Pehhh.. Dia punya goyang2 kepala aku macam nak cabut paku yang terbenam kat papan. 

Tapi serius. Tak sakit!! Aku tengok gigi aku. Rasa nak pengsan! Gigi geraham aku dah rongak. Adehh.. Darah banyak gila!

Masa nak balik, dia bagi aku 3 bijik kapas bulat tu. 3bijik je!! Darah dah memancut-mancut keluar. Tak sempat 30 minit, aku dah ganti kapas. Aduhh.. Nasib baik bius tak kebah lagi. Takde la rasa sakit sangat.

Aku kulum ais. Baru kurang sikit darah keluar. Wahhh.. Lega. Tak sakit dah sekarang. Cuma ko tak selesa bila gigi ko kurang 1. Rasa tak best bila nak gigit. Tapi lama2 serasi la kot.

Aku memang cadangkan sapa yang sakit gigi, JANGAN TAKUT UNTUK CABUT. Serius!!

No comments:

Sharing is Caring

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...