Monday, November 9, 2015

Kerana kening..



Dulu masa sekolah, aku ada sorang classmate yyang bernama Delaila (bukan nama sebenar). Aku kira rapat jugak la dengan dia sebab bagi aku, dia 'nice girl'. Selalu gak datang umah dia lepak-lepak sampai mak dia kenal aku. Tapi semenjak aku jadi pengawas, aku dah kurang rapat dengan dia sebab kebanyakan aktiviti aku, dia takde.

Nak dijadikan cerita, dia buat hal. Dia tak datang sekolah. Bila budak yang 'rajin' datang sekolah tetiba tak datang sekolah 3-4 hari, mesti la kita pelikkan?? Cikgu dah mula cari budak2 yang rapat dengan dia. So, aku & geng aku kena siasat. Cikgu suruh kitorang pergi rumah dia.

Aku pergi la. Aku pergi dengan geng aku (Moon, Daeng & beberapa member yg tak berapa aku nak ingat. Heheheh..)

Masa sampai kat umah dia, mak dia kata dia ada kat dalam bilik. So, kitorang pon mintak izin untuk masuk bilik dia. Masa kitorang masuk, kitorang nampak dia tengah baring meniarap. Aku macam pelik la. Asal kita datang jumpa dia, dia buat tak tau je? Siap baring lagi. Aku jenis tak sabar. Aku angkat bahu dia supaya muka dia mengadap kitorang. Dia keraskan badan dia. Tetap tak nak berganjak. Siap tekop muka pakai bantal.

Aku tarik bantal tu. Sekali bantal tu tercampak. Masa tu baru kitorang perasan. Rupa-rupanya, kening dia takde sebelah!!! Dah kena cukur. Time tu aku dah mula confuse. Nak ketawa ke nak nangis?! Hahahahaaa...

Rupa-rupanya, akak dia nak cukur kening dia tapi dah tersilap cukup. Tu yang bertobek jadinya. Kan dah menyesal?!!

Hmm.. Ingatkan lepas tumbuh kening tu, dia datang sekolah. Rupanya idak. Dia berenti sekolah terus.

Semata-mata kening yang bertobek.. Huhuuu..

No comments:

Sharing is Caring

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...