Wednesday, September 30, 2009

Aku Nak Tengok Wayang Dengan Siapa Kalau Kau Tak Ada???


Tempat aku melepak kalau bosan dengan kerja

"Dengan izin Tuhan, InsyaAllah aku nak kawin tahun ni. Nanti, kau pandai-pandailah jaga diri ye??"............ Tetiba je mata aku bergelinang Bila dengar apa yang kakak aku cakapkan. Aku tetiba benci bila dengar benda-benda macam ni sedangkan aku memang dah tak sabar nak tengok dia kahwin secepat yang mungkin.

Kejadian ni berlaku masa kat dalam kereta nak menuju ke Jaya jasco, bukit raja. Tahan punya tahan, berderai jugak akhirnya. Bukan senang nak menahan airmata weh.. Aku memang akan gagal punya. Puaslah aku mengadap tingkap. Lamalah pulak rasanya perjalanan kali ni. Kakak aku pulak sibuk ajak borak. Bila dengar suara dia, aku jadi sedih semacam. Kenapa ek??

Bila dah jatuh mencurah-curah air mata ni, akhirnya akak aku perasan. "Kenapa ko nangis nih??"..
Hahhh.. Bila dia dah tanya mcm tu, barulah aku meraung sepenuh hatiku. Lain kali jangan tegur aku bila aku tengah menangis. Nanti makin kuatlah aku melalak.

Aku jawab, " Aku sedih bila dengar kau nak kahwin."....... "Laa, ko tak suka ke tengok aku kawin???", akak aku jawab balik. "Bukan aku tak suka. Tapi aku sedih sebab.......... NANTI SIAPA YANG NAK TEMANKAN AKU TENGOK WAYANG???"..................

Dengar je ayat aku yang sadis tu, akak aku plak yang meleleh over then me ok??!... Huhh.. Ni yang aku malas nak tengok nih.. Adoiyaiii......

Sebenarnya, that is my reason yang tak releven "tak org nak temankan tgk wayang".. Sedangkan aku ramai kawan yang bila2 masa boleh temankan. Terpaksa guna ayat tu sebab aku macam susah nak lepaskan orang yang aku sayang. Aku sedih sebab aku akan berjauhan dengan akak aku lepas ni. Aku takde kawan yang nak komen apa yang aku pakai. aku tak kawan yang nak dengar segala keluhan aku. Dengan sapa aku nak mengadu kalau aku susah hati?? Dengan sapa aku nak bercerita kalau aku tengah dilambung cinta?? Sapa nak dengar kalau aku bengang dengan somebody?? Resahnyer hati...

FOR YOU MY LUVLY SISTER:
Kak, takde kawan nak teman tengok wayang tu smua wayang yang aku buat. Sebenarnya aku takut kehilangan orang yang paling rapat dengan aku. Orang yg tau apa yang suka, apa yang aku tak suka. Tapi, aku tetap akan terus bdoa mudah-mudahan ko cepat dapat jodoh dan bernikah segera yang mungkin dan dapat anak kembar yang comel.. Twinkkkk~

No comments:

Sharing is Caring

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...