Friday, June 4, 2010

Mimpiku......

--- Kisah ni aku penah tulis dlm blog ni.. Cuma aku nak renew kan balik sempena MINGGU TAFSIRAN MIMPI HOTFM...--


Mimpi ni berlaku pada 23 July 2009 (malam Jumaat)...


Sila baca coretan aku pada tahun lepas..
Aku teringin nak tau tafsirannya...


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Apakah petandanya?


Semalam adalah satu malam yang sgt luar biasa bg sy. Ntah mengapa hati dan mulutku ini asik ingin berzikir ketika hendak masuk tidur. Lain dari hari2 yang lain. Klo selalu, sy tgk katil terus baring baca surah2 sblom tido dan terus tido. Tapi mlm tadi tak. Sy ingin berzikir smpai sy tlena.


Tetiba sy rasa sy berada di satu kawasan yang asing bagi sy. Kawasan yang dikelilingi oleh warna putih. Yaa.. Mmg. Mmg indah. Bila melihat keadaan itu, hati sy cukup tenang. Segala kekusutan dalam kepala hotak sy ni hilang serta merta. Hinggap satu perasaan yang sukar utk sy ungkapkan. Apakah smua ini?


Selepas sy menyusuri satu jalan, sy disambut oleh seorang wanita yang berjubah putih dan terus memimpin sy ke satu lagi kawasan yg saya pernah lihat sebelum ini. Sy dibawa oleh wanita itu utk mengucup batu 'HAJARUL ASWAD'. Subhanallah..... Sy menangis teresak-esak ketika itu kerana mmg itu salah satu perkara yg saya impikan jika diizinkan Allah ketika mengerjakan rukun yang ke-5 (menunaikan haji), insya-Allah.





Inilah bentuk 'Hajarul Aswad'


Masa sy menciumnya, di situ hanya ada sy dan wanita itu sahaja. Tiada hamba Allah yang lain disekeliling sy.. Ketika saya leka mencium batu itu, sy diperhatikan oleh wanita itu sambil tersenyum dengan senyuman yang sungguh manis. Saya tidak pernah melihat kecantikkan seorang manusia sepertinya. Smuanya serba putih.


Kemudian, sy dibawa satu kawasan lain. Wanita itu terus memimpin saya ke satu tempat yang penuh dengan putera2. Pakaian lelaki2 tersebut seperti orang yang sedang berihram. Memang jelas. Ramai mereka seperti ramainya orang di pesta keramaian. Tiada seorang perempuan pon. Cuma saya dengan wanita itu sahaja. Saya memandang wanita itu dengan keadaan yang tpinga2. Wanita itu hanya senyum tanpa memberi sebarang penjelasan (tidak bersuara). Tiba2 sy terkejut kerana melihat seekor ular menuju ke arah sy. Kelihatan seperti ular tedung. Kepingin menyerang tetapi sy telah dselamatkan oleh wanita itu. Wanita itu sungguh tenang. Sungguh tenang walaupon dlm keadaan yang tegang seperti itu.





Gambaran lelaki yang berihram...

Sy terus dipimpin. Dipimpin sampai satu jalan yang tiada penghujungnya dan saya mula terjaga. Masya-Allah... Subhanallah.... Aku hanya bermimpi. Aku hanya bermimpi!!.... Mmg sy dapat rasakan yang saya rasainya seperti real. Mmg real habis. Lihat dijendela kelihatan hujan renyai2 dan kian lebat. Jam menunjukkan pukul 3.00am. Utk mehilangkan rasa takut, Sy cepat2 tido. Pejam mata sepejam-pejamnya.


Hatiku tetap bertanya... "Siapakah wanita yg berjubah putih itu??"


Siapakah hamba Allah yang boleh ungkap dan tafsir mimpiku ini????

No comments:

Sharing is Caring

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...