Tuesday, August 19, 2014

Apa yang aku harus reply??

Aku ada 2 orang member lelaki. Style kehidupan dorang ni more to 'metrosexual'.

So, nak dipendekkan cerita, aku ada la ber'whatsapp' dengan 2-2 orang lately ni. Masa aku message tu, dorang bagi aku jawapan daripada setiap soalan aku dengan ayat yang.. Ntah. Aku macam tak bleh terima. Aku tak tahu la sama ada aku yang sensitif atau dorang yang poyo sampai jari aku kaku nak taip ayat untuk reply.

First..

Aku : As-Salam. Weh, aku ada benda nak tanya ko nih..
Budak poyo (1) : Salam tu biar penuh. Baru aku jawab salam ko. 
Aku: Okay! Tak jadi tanya. Lupa dah. (Aku tak buat apa yang dia suruh. Aku rasa, orang macam dia macam tak perlukan ucapan salam (doa) dari aku je kan?)

Aku kena sound seh.. Tapi aku memang tak boleh terima. Niat dia baik. Memang bagus. Tapi dalam masa yang sama, aku rasa dia sangat poyo sampai aku rasa, better taip salam yang pendek daripada tak bagi salam langsung. As-salam tu pun dah kira salam selain daripada Assalammualaikum wbt. Yasshhhhh!!

Second...

Memandangkan budak ni 'left group' dalam whatsapp, aku tertanya-tanya, kenapa dia keluar. Ada apa2 yang dia tak puas hati ke dalam group tu. Bebudak yang lain dok suruh aku tanya. So, aku pon dengan baik hatinya pi la tanya..

Aku : Beb, asal ko left??
Budak poyo (2) : I dah ada banyak sangat group. So, i left la mana group2 yang tak penting.

Wahhhh.. Aku nak campak telefon aku ke atau ketip bibir?? Oooo.. Selama ni kawan2 ko ni tak penting la?? Rubbish!! Ok fine! Aku mengambil keputusan untuk TIDAK MEMBERITAHU member2 yang lain untuk mengelakkan sesuatu yg tidak baik berlaku. Hahahaha..



No comments:

Sharing is Caring

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...