Saturday, October 31, 2009

Laa.. Dia pun btol jugak.. Nak salahkan sapa??


Foto ini ihsan drpd blogger lain.
 

Last week suatu peristiwa yang agak pelik, confuse dan kelakar telah berlaku. Mana tak nya...


"Jom ikut ayah pi pekena mamak yok??!"....
Pehhh... tak lepaskan peluang. Apa lagi, aku, akak aku, ibu aku kelam kabut pi siap2.
So, bila sampai kat kedai mamak, mcm biasa ar. Aku tak amik makanan berat deh.. Aku order tosai biasa. Tosai tak byk lemakkan??? heheehe.....
So, bila time order air aku dengar adik aku nk order 'DURIAN BELANDA', aku pon ckp yang aku nk benda yang sama.


Setelah 15 minit menunggu...................
Haaa... dah sampai pon.. Eh, asal lak blended lak nih?? WAhhh.. Recipe baru nmpak.. ngehh ngehh ngehh!

Seduttt dengan lahapnya.... Uikkkk!! Air apa nihhhh??????????
Laaaaaaaa..........
Eh, bukan ke tadi aku order durian belanda, dalam kurungan SOURSOP. Ini bukan durian belanda.. ini DURIAN!!!!

Dei an nei.. vangge (mai sini)!! Ya adik manis.. Apa mau?? Alaaa... Aneii.. Saya mau durian belanda la nei..
Ya la adik, itulah yang saya kasik.. U mau DURIAN BLENDED!! kan???


Pekkk pekk pekk........
Adooooooooiiiyaaaaaaiii........

Satu family aku tepok dahi...  garuk kepala yang tak berapa nak gatal...
Ketawa tak ingat dunia.. Lantak pi la org lain nk pandang.. Aku dah tak heran nk tengok muka mamak yang senyum mcm kerang busok nih.. Maklumlah.. mamak ni buat muka pelik sbb dia tak tau kenapa kitorg ketawakan dia..
Aku suruh mamak ni blah je.. Tak sanggup aku tengok dia menebeng kat meja aku ni lagi. Nak marah dia pon dah tak larat dah.. Klo marah pon aku rasa tak patut. Aku naik confuse..


Aku ke yang salah???
Salah sebut??

Atau dia yang pekak??
Salah dengar?

Atau dia yang tak paham?


Klimaks:


Aku minum je ar apa yang ada depan mata aku. Tapi hanya 3x sedut. Masuk sedutan yang ke-4, aku terpaksa stop it.. Kepala aku dah.. toinnkkkk!!



So, aku tapau je ar. Bawak balik... (ehh, sapa yang abiskan ek?? Dah lama aku tak nampak dalam peti ais tuh??..hmm..)


Pemahaman: Aku mintak air durian belanda tapi mamak tu bg durian blended. Bukan ke ucapannya lebih kurang je klo disebut??  So, aku maafkan mamak tu....




No comments:

Sharing is Caring

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...