Thursday, September 13, 2012

What????


Semalam aku tengok 'Jejak Jepun Bersama Zizan'. Teringat plak zaman aku jelajah kat sana.. (Aku tau tu ayat poyo!) hehehe.. Masa tengah nonton citer tu, tetiba aku dapat satu INFO yang sangat memeranjatkan aku ..... dan akak aku!!

Aku memang suka 'unagi'. Unagi ni salah satu makanan Jepun yang menggunakan ikan dan unagi ni sangat famous! Kalau pandai buat sos dia, memang sedap ar. Kat Jaya Jasco pun dah bleh dapat kalau nak makan.


So, nak dipendekkan cerita.. Si Zizan ni cakap, dia pun suka makan Unagi ni. Dan dia bagitau macamana bentuk 'ikan' ni. Sekali rupa-rupanya.... 


Taaaraaaa... Inilah ikannya!!! Rupa-rupanya benda yang aku makan 'sedap' selama ni rupa-rupanya BELUT!!! Huwaaaaa.... Aku tak pernah makan belut ooiii.. Ohh mak ai.. Gelilah konon! Cehhh.. Tapi sekarang ni aku dah boleh telan kot. Tak sangka benda yang geli tu sebenarnya sedap dimakan kalau kita pandai masak. Kalau kat Malaysia ni, mesti mak kita masak 'belut masak lemak cili padi' ye tak??? Gulp!

Zaman kami merambu-ramba di Jepun. :D




1 comment:

Aziz Yusof said...

sy pon x suke belut. mcm geli jer

Sharing is Caring

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...