Tuesday, June 19, 2012

Aku yang tak paham atau...


Aku makin tak faham dengan Facebook sekarang. Dia bagi kita information mengenai sesuatu benda yang boleh buat kita sedih atau melibatkan orang Islam. Memang bagus la dia punya info tu. Tapi yang tak sedapnya bila tang yang akhir tu, ada pulak ayat macam ni, "SILA 'LIKE' JIKA ANDA RASA ANDA ISLAM". Klo tak LIKE, apa yang akan terjadi? Adakah aku akan tergolong digolongan yang bukan Islam?? Nauzubillah.. Apa la korang ni. Aku tak paham! Nak publisiti pun, janganla sampai gitu skali.

Tang mencari duit melalui internet. Okay. Aku tau. Macam2 cara boleh kita lakukan demi mencari duit. Tapi yang aku tak pahamnya, kenapa perlu ada gambar-gambar macam ni ek?? Konon-konon nak buktikan bahawa kita akan dapat duit berkepok2 macam dalam gambar ni klo kita join atau buat bisnes yang sama macam owner yg 'tagged' gambar ni kat aku?? Siap nak kipas2. Adehhh.. Tak perlu kot. Maaf. Aku kurang paham.. huhuuuu... 

Iklan 'Libresse' yang terbaru yang keluar kat TV baru-baru ni lagi aku tak paham. Dalam iklan tu menunjukkan yang Libresse ni ada mengeluarkan product 'pad' yang berunsurkan n 'green tea'. Dalam iklan tu, si 'green tea' bertungkus-lumus menghapuskan si bakteria atau si green tea cuba sedaya upaya menyahkan bau yang kurang mengenangkan. Okay. Part tu aku paham. Tapi di akhir iklan tu, tetiba ada plak muncul 'si Durian'.. Maksudnya apa??? Adakah..... Haisshhh.. Korang tengok la sendiri. Aku tak paham and susah nak explain.

Banyak benda yang aku tak paham tapi cukup jela sampai sini. Aku tak punya masa yang cukup. Lately aku busy skit. Bye!

#Maafkan saya kalau benda ni agak sensitif bagi semua pihak. 



No comments:

Sharing is Caring

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...