Monday, April 18, 2011

Haus~


"Meh kita pekena cendoi sat"..

Lelaki yang aku paling cintai (**perlu ke nak mention??) telah bawa aku pergi pekena cendol paling sedap, paling murah & paling.. paling paling.. semuanya paling. Disebabkan pemilik kedai cendol ni baik hati, so aku dengan baik hatinya nak promote kedai dia. 



Dengan berharga semurah RM1 untuk cendol biasa & RM1.50 untuk cendol yang luar biasa macam cendol pulut, cendol jagung, cendol durian & etc. Murah kan???? Ada lagi yang menariknya.. Dah la murah, boleh tambah cendol tu ikut suka hati korang!! Yeeeaa.. aku tak tipu! Kat meja g kita duduk tu memang dah disediakan cendol, santan & gula merah untuk korang tambah. Lantak sampai lebam pun takpe.

Korang nampak tak apa dia tulis?? "Lagi banyak tambah, lagi banyak PERCUMA".

Hebatkan??? Kat kawasan Lembah Klang ni mana nak dapat macam ni??? Hanya kat Negeri Sembilan je ado bondo alah ni. Den dah cubo carik kek tompek lain tapi tak dapek. Heheheh.. Aku dah temuramah pakcik merangkap tuan kodai cendol ni. Aku tanya dia macam-macam. Tapi yang paling menarik minat aku bila time dia jawab macam ni, "Pakcik bersedekah. Dengan cara macam ni, pakcik boleh bersedekah dengan semua orang dalam masa yang sama pakcik dapat rezeki sikit. Alhamdulillah rezeki pakcik bertambah dan melimpah-ruah. Pak cik tak rugi apa pun kalau dorang tambah. Nak makan, makan la. Kita share sama2". Fuhhh.. Salute la pakcik ni. Dia ni merupakan askar pencen. Dia punya citer bab sejarah, semua date, semua tahun dia ingat. Kita yang belajar sejarah kat sekolah pun tak seteror dia wehhhhh!!

Orang sanggup minum berdiri. Janji dapat minum cendol Pak Leman ni. Memang terbaikkkkk~

Moh kito cubo ramai-ramai~

** Lelaki yang aku paling cintai = Ayahandaku. =)

No comments:

Sharing is Caring

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...