Thursday, June 26, 2014

Kecik Besar Kecik Besar

Aku tak tau la cerita aku ni kelakar ke tidak tapi benda ni boleh buat aku sengih sorang-sorang..

Aku rasa dah memang jenis family aku agaknya. Kalau time makan, benda-benda yang paling sedap dalam hidangan kitorang, kitorang letak tepi pinggan & makan paling last skali. Paham tak ayat aku??

Contoh: Aku makan nasi lauk sambal udang dengan telur goreng. Aku kopek udang siap2 then letak tepi. Aku cuma makan nasi dengan telur goreng je.. Dah last-last baru makan gatah udang yang sedap very yummy tu.. Baru rasa nikmat. Aku rasa ramai kot yang buat macam tu kot. Kan??

Hmm..

Aritu aku beli asam boi. Mengidam sebab rasa macam dah lama tak makan. (Orang kata kalau klo kita study, tak elok makan asam sebab nanti benak!)

Asam Boi


Asam Jeruk Penang Mai


So, the next day aku beli & makan kat opis. So, pelawa la geng aku makan sorang sikit. Dah amik, amik, amik, tinggal la dua biji untuk aku. Satu kecik, satu besar. Aku baru nak keluarkan asam boi tu dari plastik, tetiba datang sorang officemate (bukan geng aku) nak rasa asam boi aku. Aku pon hulur la. 

Tetiba dia cakap, "Aku amik yang besar yea??!". Dah amik, dia terus blah beb!! 

Aku terus terkedu. Termenung tengok plastik asam tu. Aku baru sedar bahawasanya aku adalah seorang yang 'lambat bertindak'. Apa nak buat. Dah rezeki aku dapat yang kecik. Mungkin Allah nak uji tahap 'kemurahan hati' aku agaknya. Takpela. Aku redha. Ikhlas tu hanya Maha Esa yang tahu. Huhuuu..

Aku tak tahu la. Aku asyik terfikir. Ada jugak orang macam tu dalam dunia ni. Kalau aku, aku akan amik yang kecik sebab kita tahu yang kita hanya nak merasa. Semenjak kes tu, otak aku automatik fikir budak tu kurang ajar. Aduhhh... Tak tahu la kenapa aku asik fikir macam tu kalau aku nampak dia. 

Aku nasihatkan korang..

"JANGAN JADI MACAM DIA"




2 comments:

Anonymous said...

Berdekah! Itu pasrah namanya. Alah, ada rezeki lain. Dalam bentuk makanan agaknya.

Eirfy Oth said...

hah?? tu bukan redha eh?? hakhak.. confuse sbnarnya. amin.. yela kot. mana la tau kot ada org blanja makan besaQ!! :D

Sharing is Caring

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...