Tuesday, October 23, 2012

Sakit

Aku rasa kali ni merupakan sakit yang paling teruk untuk tahun ni.

'Demam Virus Perut'.

Baru dengar ni. Mulanya badan sakit dulu. Lepas tu baru start demam tu datang sikit demi sikit. Aku salahkan 'air cond' kat opis sebab sejuk banget. Mungkin tu yang buat aku demam. Sekali keluar pulak simptom2 lain.

Aku cirit-birit dan muntah-muntah. Selera makan?? Zero!! Percaya tak?? Aku tak makan beb. Makan je muntah. Makan je muntah. Kurus aku. Rahang aku pun dah nampak lekuk tuuu.. Hakhak.

Mula-mula aku ingat demam urat biasa tu. Doktor bagi cuti 2 hari setengah then sambung cuti weekend. Tuptup pagi tadi aku 'cerry berry' yang tiada sebarang isyarat kalau dia nak keluar, so better aku pergi klinik balik. Suhu badan still 38 cò. Demam tak turun. Sakit pinggang dan perut. Memandangkan dah lama sangat aku demam, kena plak amik darah.

3 jam kemudian....

"Erfiza, darah u normal. Cuma u terkena demam virus yang berpunca dari dalam perut. I tambah u punya MC and rest kat rumah k?"

"Tapi doc.... Cirit saya ni bila mau abis daaaa??! Dah tak ada apa nak buangggggg!!!"

Doktor tak paham apa yang aku alami. Wuwuwuuuuu.. No jasco! No enjoy!

No comments:

Sharing is Caring

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...