Friday, July 30, 2010

Hidup, mati & hidup balik semula

Itu perasaan...
Banyak masalah yang menghurung diri. Macam semut menghurung gula...

Tak semua orang faham dengan aku.
Tak semua orang yang suka dengan karenah aku.
Tak semua orang yang suka dengan tangisan aku.
Tak semua orang yang suka jadi kawan aku dengan hati yang penuh ikhlas.
Tak semua orang happy dengan kesenangan aku.
Tak semua... Tak semua...

Mereka benci.
Mereka dengki.
Mereka busuk hati.
Mereka bau longkang.
Yaa.. Mereka, mereka & mereka tu la.

Fikiran mereka rasa mereka pandai.
Fikiran mereka rasa mereka sangat cantik daripada mereka-mereka yang lain.
Fikiran mereka rasa mereka adalah yang terbaik.
Fikiran mereka rasa rugi kalau mereka tidak dipilih sebagai kekasih hati dunia dan akhirat.
Fikiran mereka sangat sontot.

Dalam fikiran saya:::

Saya nak tampar muka mereka.
Saya benci mereka.
Saya tak nak maafkan mereka sampai Allah turunkan hidayah pada saya.
Saya nak hunus perut mereka dengan keris Hang Tuah.
Saya nak tumbuk muka mereka sampai kemek.
Saya nak jerit kuat-kuat yang saya tak suka mereka sampai seluruh pelusuk dunia dengar.
Saya nak delete mereka dari HIDUP saya.

Saya penat.
Saya penat nak fikirkan hati orang.
Saya penat nak fikirkan fikiran orang.
Saya penat nak jaga hati orang.
Saya penat nak jadi pura-pura baik.
Saya penat nak layan mereka dengan hati yang sabar.
Saya penat nak tanggung sorang-sorang segala masalah saya.
Saya penat menahan marah.
Saya penat menangggung sakit kepala.
Saya penat nak pujuk hati saya supaya menerima semua kritikan.
Saya penat menangis.
Saya penat.. Saya sangat penat!!

Orang hanya tahu saya senang.
Orang tak tahu saya susah.
Orang tahu saya kaya.
Orang tak tahu saya miskin.
Orang tahu saya berpacaran.
Orang tak tahu saya rasa 'alone'.
Orang tahu saya punya ramai kawan.
Orang tak tahu saya punya ramai musuh.
Orang tahu saya gangster.
Orang tak tahu yang saya ustazah.
Apa yang orang tahu?? Sebenarnya mereka tak tahu...

Saya pejam mata. Seperti nak pejamkan untuk seketika. Tapi keinginan untuk pejam selama yang mungkin. Kaburkan segala masalah. Hilangkan segala gundah.

Mengapa ada derita ketika bahagia tercipta?
Kenapa ada sang hitam bila putih menyenangkan??

Penguasa alam
Tolonglah pegangi aku
Biar aku tak jatuh pada sumur dosa
Yang terkutuk dan menyesatkan diri aku.

Aku kini berhenti berharap.
Aku kini kosong dan melayang-layang.
Aku sangap!!!

No comments:

Sharing is Caring

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...