Monday, May 3, 2010

Ayam punya kesah...

Weehhhh.. dah lama giler aku tak tulis blog!!! Sibuk ar... Byk benda lain yang aku kena buat daripada update blog ni.. Haiisshh... macam2 dah berlaku dalam masa sebulan ni... Letih!! Tapi aku ada satu kisah yang aku nak share sesama kita.. Mana tau benda ni bleh hilangkan rasa letih korang pulak kan??

Aku nak citer pasal kisah ayam.. (bukan bapak ayam, ayam thailand ke what eva~)

Sekumpulan ayam..

Kisahnya bermula...

Aku lepak dengan someone.. Lepak2 kat kampung2 je... Macam biasa.. Dah nama pon lepak. Mulut tu ada je benda yang nak dikunyah.. Ingat tengok movie je ke nak berkunyah??? So, kitorg pon bukak la 'chikedis' untuk bagi perisa skit lidah ni.. 

Aku makan sambil perhatikan 'someone' ni makan chikedis tu.. comel! Tengok dia macam melayan kehidupan dia sorang je.. Buat hal sendiri.. Aku tengok, tangan dia tu ambil chikedis, masuk mulut.. Ambil chikedis, lempar kat sekumpulan ayam... Aku nak marah gak kan sebab aku baru makan 1 suap, dia dh sedekahkan kat ayam.. Tapi tak jadi sebab kebaikan dan kemurahan hati budak ni buat aku tak jadi nak marah.. 

Hahhh... Apa lagi?? Ayam2 tu berebut2 nak makan chikedis yang dia lemparkan tadi.. Aku tengok ayam tu dah berubah dan bertukar menjadi PIRANNA!!!!! Oooohhh my God!!

Tengah syok2 layan ayam tu makan chikedis, member aku ni tetiba ketawa.. Ketawa sampai nangis lak tu... Tetiba dia bercakap dengan nada sinis, " Hahh.. ni la dia. Ni la dia dikatakan 'kawan makan kawan'.. Tak guna!!!"... Sambung ketawa...

Aku tanya la, "Asal ko cakap macam tu?? Aku tak buat apa2 pon. Ko nak carik gaduh dengan aku ke Adam??" Tetiba perasaan gengster aku datang.. Memang tunggu nak tumbuk je muka dia walaupon tanpa sebab..

Lepas aku cakap macam tu, dia pandang anak mata aku.. Tepat!!! Terus menusuk ke hati.. dannn...

Nahhh... amik ni.. Lain kali jangan main makan je.. Tengok dulu apa benda yang ko makan!!!

Rupa-rupanya............... 
Chekedis perisa ayam..

Padanlah 'kawan makan kawan'.. Ayam makan ayam.. Kalau la ayam tu tau perkara sebenar... wakakahh!!

No comments:

Sharing is Caring

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...